diumenge, 11 de setembre del 2016

Le Roc Blanc (2542 mts.)

Aprofitant el cap de setmana per aquestes comarques franceses, avui pujo al cim de Le Roc Blanc (2542 mts.) el dia que el meu Pare fa 88 anys, moltes felicitats.
Per arribar al punt de sortida hem d'anar fins al poble de Quérigut al departament francès de l'Ariège i continuar direcció al poble de Le Pla. Un parell de kilòmetres abans d'arribar al poble hi ha una desviació a mà esquerra (1135 mts.) on, en una gran pedra es pot llegir: Route Forestiere du Laurenti, a partir d'aquí una pista asfaltada amb uns quants forats però en perfecte estat ens permet pujar després d'uns quants kilòmetres fins al Refugi lliure de Laurenti (1616 mts.).
Agafo el camí molt fressat i amb marques vermelles i grogues que hi ha uns metres passat el refugi, aquest és un recorregut molt freqüentat pels pescadors francesos que van a pescar la truita a l'estany de Laurenti. Després d'uns primers metres força planers ja trobo la primera pujada amb un fort desnivell i molta pedra al camí.
Molt bona part d'aquesta primera part de l'itinerari circula per l'ombra, ja que hi ha avets molt grans que em protegeixen del sol que ja escalfa a primera hora del matí. En poc més de 50 minuts arribo a l'Estany de Laurenti (1936 mts.), uns minuts abans ja comença a emergir la figura majestuosa del Pic de Roc Blanc. Aprofito l'arribada a l'estany per fer unes quantes fotos del cim amb el llac a la part inferior, començo a passar el llac per la seva part dreta (sentit ascendent) per un corriol en molt bon estat, un cop deixo enrere l'estany, em trobo amb una gran esplanada totalment verda per la qual ve molt de gust caminar per la suavitat del terreny.
Però el terreny agraït per caminar dura poc, i en pocs minuts em trobo en un bosc de blocs grans, els quals he de creuar el millor que pugui, un cop passat aquest tram, continua el camí però ara canviem l'herba per les pedres, cosa que ja no fa la marxa tan descansada. A poc a poc vaig guanyant metres fins a arribar a un petit turó des del qual ja puc veure al fons el Coll de Laurentí.
A sota hi havia un estany (2251 mts.) actualment completament sec, una forta pujada i arribo al Coll de Laurenti (2400 mts.), a partir d'aquest punt giro a la dreta i sempre amb una forta pendent em situo a la vertical del cim però uns metres més abaix, a partir d'aquí un franqueig fins a anar a buscar l'aresta final, uns metres abans d'arribar al cim s'ha de grimpar un parell de passos fàcils i sense compromís, Pic del Roc Blanc (2542 mts.), estic sol al cim, aprofito per beure una mica i després de fer unes quantes fotos inicio la baixada pel mateix lloc que la pujada amb l'única diferència que l'estany de Laurenti el passo per l'altre vessant (per la dreta sentit descendent).
Una sortida divertida amb un cim molt maco, la següent s'ha de mirar d'afegir el Pic de Baxoillade i la cresta cap al Pic de la Tribuna.

Aquest senyal trobarem a la carretera (1135 mts.) entre Querigut i Le Pla, és l'inici de la pista forestal.

Al costat del Refugi de Laurenti (1616 mts.) comença el camí cap a l'Estany de Laurenti.

Aquesta primera part el camí és força dret i amb molta pedra.

Primera imatge del Roc Blanc (2542 mts.) entre els avets.

Amb el zoom, el cim impressiona.

A l'esquerra està el Coll de Laurenti (2400 mts.), punt on he d'anar a parar.

Le Roc Blanc (2542 mts.) des de l'estany de Laurenti (1936 mts.)

A la dreta el Roc Blanc i al fons a l'esquerra el Pic de Baxouillade (2546 mts.)

Després de travessar el llac per la seva part dreta (sentit ascendent), enfilo el camí cap al Coll de Laurenti.

Començo a donar la volta al cim.

Al fons ja puc veure el Coll de Laurenti.

Coll de Laurenti (2400 mts.)

Aquest estany (2251 mts.) sota el coll ja s'ha assecat.

Entro a la reserva natural de Orlu.

El camí cap al cim continua a la dreta.

Dent d'Orlu (2222 mts.)

A la dreta l'estany de Baxouillade (1912 mts.)

En primer terme el Pic de Canras (2459 mts.)

A la dreta el Pic de Baxouillade (2548 mts.), a l'esquerra el Pic de la Tribuna (2499 mts.) entremig la cresta que els uneix, futur objectiu?.......

Cresta al Pic de la Tribuna.

A l'esquerra la cresta dels Castellets al Pic de la Tribuna.

Dent du Orlu (2222 mts.)

Pic de Tarbesou (2364 mts.)

Últims metres per arribar al cim, on tenim una petita i fàcil grimpada.

Blocs al cim.

Le Roc Blanc (2542 mts.)

Pic de la Tribuna.

Baixant a punt d'arribar al Coll de Laurenti (2400 mts.)

Al fons ja es pot veure l'estany de Laurenti.

Estany de Laurenti (1936 mts.)

Le Roc Blanc (2542 mts.) des de l'estany de Laurenti (1936 mts.) a la tornada.